• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Frågor och svar - Wästgöta Finans

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jag vill tipsa om vår funktion Samla lån! Visste du att vi hjälper dig att samla dina lån genom att betala av de lån du vill samla. Ansök här och välj syftet "Samla lån": Samla dina lån.

Bästa hälsningar, Magnus
Det är nytt hos er? Är det samma krav på ”samla lån” tjänsten som erat privatlån?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gåtan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Du har säkert läst i den andra Wästgötatråden , men jag citerar ett av mina inlägg därifrån , så kanske du kan säga vad som gjorde att jag nekades lån trots låg summa och fina förutsättningar? För övrigt tog det väldigt lång tid innan man ens fick besked från er.

Loggade precis in , fick avslag! Det stod att de ej kunde låna ut ett lägre belopp heller. Fick först mejl i söndagskvälll att de ännu jobbade på min ansökan.

Sökte 50.000 på 3 år

Bisnode 9
UC 0,1
Blanco: 20.000
Bolån1,7 miljoner , halva är mitt.
Inkomst 403"
Underskott 18000
Inga betalningsanmärkningar eller bisnodeförfrågningar.

Märkligt , de måste sitta här och läsa i tråden? Skrev ju här att jag ändå inte skulle ta lånet. Kan det vara därför även du blev nekad Terry? Att de sitter här och läser?
 

Wästgötafinans

Wästgöta Finans officiella konto
Poäng: 27
Blev medlem
4 November 2020
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Du har säkert läst i den andra Wästgötatråden , men jag citerar ett av mina inlägg därifrån , så kanske du kan säga vad som gjorde att jag nekades lån trots låg summa och fina förutsättningar? För övrigt tog det väldigt lång tid innan man ens fick besked från er.

Hej @Gåtan

Jag får inte ta upp enskilda ärenden offentligt. Det du ska göra är att kontakta vår kundtjänst på info@wastgotafinans.se. Mejla dina frågor samt ange ditt referensnummer på ansökan, då kan vi snabbare hjälpa dig. För att vara extra tydlig vill jag notera att vi inte grundar beslut på inlägg i forum.

Tid för beslut vid manuell hantering av ansökan ska normalt vara 1-2 dagar. Dock är det tillfälligt höjt till 2-4 dagar på grund av hög belastning. Vi beklagar om du upplevt att det tagit lång tid. Snabb hantering är viktigt för oss och vi arbetar dagligen på att få ner väntetiden.

Bästa hälsningar,
Magnus
 
Senast ändrad:

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Om man redan har ett lån hos er och ens förutsättningar har förändrats till det bättre samt vill låna mer från er, hur går man till väg då för att söka? Kan man försöka höja befintligt eller kan man ha flera lån? Kan man samla lån där ett av lånen är lånet man har hos er?
 

Wästgötafinans

Wästgöta Finans officiella konto
Poäng: 27
Blev medlem
4 November 2020
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
@Korpen
I dagsläget har vi ingen möjlighet att höja upp ett redan befintligt lån. Men det är något som vi hoppas kunna erbjuda våra kunder i framtiden. Som kund hos oss kan du bara ha ett lån it taget. Det går alltså inte samla lån där ett av lånen är hos oss. Bästa hälsningar, Magnus
 
K

Korven

Gäst
Poäng: 0
Hej Magnus,

Ni kan inte svara på enskilda fall, men ni borde kunna svara generaliserat på vilka faktorer som väger tungt och nekar.

380k inkomst, 20k underskott. Inga synliga lån på er upplysningskopia och två förfrågningar.

En sjua i Bisnode-betyg och min kalkyl visar att jag har mycket pengar kvar. Ändå blev det avslag, när andra på forumet blir beviljade med högre underskott och fler förfrågningar.

Vad i er hantering tittar ni på? Det kan omöjligt endast vara informationen från Bisnode, om ni nekar folk som har "rena" Bisnode. Har ni en bakdörr till UC? Verkar nämligen så eftersom de flesta som har bra Bisnode har en kass UC.
 

Wästgötafinans

Wästgöta Finans officiella konto
Poäng: 27
Blev medlem
4 November 2020
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Hej Magnus,

Ni kan inte svara på enskilda fall, men ni borde kunna svara generaliserat på vilka faktorer som väger tungt och nekar.

380k inkomst, 20k underskott. Inga synliga lån på er upplysningskopia och två förfrågningar.

En sjua i Bisnode-betyg och min kalkyl visar att jag har mycket pengar kvar. Ändå blev det avslag, när andra på forumet blir beviljade med högre underskott och fler förfrågningar.

Vad i er hantering tittar ni på? Det kan omöjligt endast vara informationen från Bisnode, om ni nekar folk som har "rena" Bisnode. Har ni en bakdörr till UC? Verkar nämligen så eftersom de flesta som har bra Bisnode har en kass UC.

Hej!

Ansökan baseras dels på kreditupplysningen som görs via Bisnode, och dels på de uppgifter du fyller i vid ansökan. Wästgöta Finans har enbart ett samarbete med Bisnode och vi använder oss inte utav några uppgifter från UC. Bästa hälsningar, Dawn
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp